torsdag 18 juli 2024

Prinsgatan, Motala den 17 juli 2024 - Murphy's Lag

 

"Om det finns två eller flera sätt att utföra en sak på och ett av dom leder till katastrof så kan man vara säker på att någon kommer att utföra uppdraget på just det sättet"

Så lät den ursprungliga formuleringen sagd av Kapten Edward A. Murphy 1949 och det är denna som ligger till grund för Murphy's Lag. Numera så säger man typ, att kan någonting gå fel så gör det just det.

Jag hade denna förmiddag pratat med min far som var nyfiken på utifall jag hade fått något samtal från Ortopeden efter mitt besök i fredags. Näe, det har jag inte svarade jag men man vågar ju inte lämna mobilen ur sikte en sekund, vågar knappt gå på muggen eller hoppa in i duschen.

Vid 12-tiden så tog jag en dusch som varade i ca 2-3 minuter. När jag kommer ut så har jag ett missat samtal från just Ortopeden. Ja, det är väl fan typiskt. Mobilen har varit tyst hela förmiddagen men när jag försvinner in i duschen några minuter så ringer den.

Murphy's Lag bokstavligt talat!

Nu ringde dom igen någon timma senare så det löste sig ju, men ändå.

Ja just det...Oropeden har bokat in en preliminär tid för operation på fredag den 19:e. Dom skulle ringa åter den 18:e och lämna ett klart besked. Äntligen, ett steg i rätt riktning.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar