fredag 26 juli 2024

Nyhetsmorgon den 26 juli 2024

 

Det är ju så att nyhetssändningarna som sker på sommaren är beroende av vikarier som kan hoppa in när dom ordinarie programledarna är på semester. Ibland så gör dessa reserver detta med bravur och ibland så blir det inte lika bra. Den här morgonen på TV4 så hade Caroline Björnehag som i vanliga fall jobbar som reporter på fältet fått hoppa in för att tillsammans med den mer rutinerade Thomas Ritter hålla i programmet och det gick väl sisådär.

Det märktes att hon i vanliga fall är van vid att stå framför kameran själv när hon är ute och gör sina reportage för tillsammans med en kollega i en TV-studio så lyste hennes avsaknad av den fingertoppskänsla man måste ha när man är två igenom. Det gäller att veta när man ska prata och inte, ha ett flyt i samtalet med sin kollega och dom gäster som är på plats. Caroline avbröt både Ritter och dom gäster som var i studion hela tiden så att samtalen bara blev väldigt röriga.

Jag satt inte direkt och retade upp mig på detta men det var en intressant iakttagelse tycker jag.

Det jag annars retar upp mig på så gott som varje dag när det gäller denna reklamfinansierade nyhetssändning på TV4 är att dom gäster, hur intressanta dom än är aldrig får chansen att prata till punkt eftersom programledarna alltid måste ha en koll på den klocka som tickar ner till nästa reklaminslag.

När det gäller den biten så tittar jag hellre på SVT:s morgonprogram men där finns det ju givetvis andra saker man retar upp sig på. Programmet är så jävla trååååkigt! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar