tisdag 16 juli 2024

Motala den 15 juli 2024

 

En fin och solig morgon och förmiddag som sen förvandlades till en mörk och regnig eftermiddag/kväll. Ja ja, jag vet att det är så jävla klyschigt att alltid börja prata om vädret men jag får väl skylla på att jag är svensk, vi är nog tusan dom i världen som diskuterar vädret allra mest. Vi har flera väderappar i mobilerna, vi kan missa viktiga nyheter på TV:n men vädret missas aldrig och det kan faktiskt bli riktigt heta diskussioner om vilket håll molnen kommer ifrån eller ska, kommer det att börja regna i eftermiddag eller ikväll, hur många grader ska det vara på onsdag?

Personligen så struntar jag faktiskt i alla dom där apparna, det är bättre att bara gå ut på balkongen och ser hur det ser ut, det kan i alla fall ändra på sig på någon timma så man är ju aldrig säker.

Den här dagen gick jag annars mest och hoppades på ett samtal från Ortopeden på Linköpings Sjukhus, det skulle vara så najs om den där operationen nu kunde ske så fort som möjligt med tanke på att vi ska flytta den 1 september och sen åka utomlands den 21 samma månad.

Jag klarar av att ta mig till garaget och jag kan köra bil så vid 12-tiden så drog jag över till Eka som ju började sin semester denna måndag och han hade startat lugnt och stillsamt med att lägga sig i soffan och kolla på serier.

Det ska ju ändå börja regna snart sa han, för det hade han sett på en av dom där jädrans apparna.

Jag måste ändå ge både honom och hans app ett erkännande för samtidigt som vi satt och njöt av en mugg med kaffe och microuppvärmda kanelbullar så började det ösregna utomhus och det fortsatte sen till och från hela eftermiddagen och kvällen.

04:28



07:31



16:50




18:40



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar