söndag 14 juli 2024

Linköpings Sjukhus i Linköping den 12 juli 2024 - 09:40

 

Äntligen fick jag då träffa en läkare som grundligt gick igenom mitt knä vilket var både positivt och negativt. Positivt för att det börjar hända saker, negativt för att det var värre än jag befarade.

Muskeln framsida lår är av och måste opereras snarast med en ganska lång rehab efter det.

Jag blev ju direkt orolig för vår kommande flytt och så den semestern till Samos som i slutet av september. Om operationen sker inom en vecka så ska det i alla fall inte vara några problem att åka på semester även om jag då kanske har någon form av stöd runt benet. Gips och ställning ska då i alla fall vara bortplockade. Flytten däremot, att springa upp och ner i trappor med grejer kan jag glömma. Som tur är så har vi hjälp med detta.

Läkaren jag träffade på ortopeden i Linköping blev också förbannad när han hörde om mitt besök på Lasarettet Motala tidigare i vår när olyckan hände. Att dom skickade hem mig med kryckor och orden: Det kommer lösa sig men det kan ta tid gjorde nu att han ska hjälpa mig med LÖF att göra en anmälan för fel diagnos.

Ja, nu vet jag i alla fall vad felet är och väntar nu på en tid för operation som jag hoppas ska ske så fort det bara går.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar