måndag 5 augusti 2024

Prinsgatan, Motala den 4 augusti 2024 - Kock gör hemmabesök

 

Marie åkte iväg med en kompis redan vid 5-tiden på morgonen denna söndag, det var en heldag på Gekås i Ullared som gällde. Själv så kravlade jag mig inte ur sängen förrän vid 8-tiden och då blev jag faktiskt väckt av frugan som ringde. Dom hade då stannat till på en rastplats för att få i sig lite medhavd frukost.

Dom mediciner jag äter nu dom första veckorna efter operationen gör ju att jag blir jädrans trött, även på mornarna som annars är den tid då jag brukar vara som piggast.

Vid 12-tiden så ringde det på dörren. Eklund hade varit och inhandlat alla tillbehör för att pussla ihop ett par tunnbrödsrullar och tog kommandot i vårt kök för att sen bjuda på en riktigt god lunch samtidigt som vi såg den enastående OS finalen i pingis mellan Truls Möregårdh och kinesen Fan Zhendong där det blev ett silver för Sverige till slut och några timmar senare så tog ju Sarah Sjöström sitt andra OS guld. En inte helt dum eftermiddag minsann.

Även om jag i vanliga fall är bortskämd med en fru som är riktigt duktig när det kommer till matlagning så är det ju inte vanligt att det kommer hem någon som lagar mat åt en. Det är tur man har vänner som hittar på såna saker när man för tillfället är lite vingklippt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar