fredag 16 augusti 2024

Försäkringskassan slår sig för bröstet

 

För ungefär två månader sedan så kontaktade jag Försäkringskassan för att jag såg att jag fått för mycket ersättning en månad. Jag tyckte att det var lika bra att vara ärlig så att man inte skulle få ett knä i skrevet senare om dom nu skulle ha upptäckt detta.

Den kvinna som jag pratade med blev glad och sa att det verkligen inte var vanligt att folk hörde av sig för att dom fått för mycket pengar.

Den här morgonen så fick jag ett meddelande från Försäkringskassan att dom upptäckt och bedömer att jag fått för mycket pengar och att jag nu måste betala tillbaka den summan men att jag hade en tid på mig att bestrida detta beslut.

Försäkringskassan tar alltså först åt sig av äran att ha hittat felet för att sen också anklaga mig för att i ansökan ha utelämnat dessa uppgifter...Jävla svin!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar