söndag 18 augusti 2024

Prinsgatan, Motala den 18 augusti 2024 - 10:50

 

Jag blev mäkta förvånad när jag vaknade tidigare i morse och det var ljust utomhus. Kollade klockan som visade 07:30 vilket för mig är en rejäl sovmorgon. Inte för att vi hade någon tid att passa så det gjorde ju definitivt ingenting och hade jag inte behövt uppsöka toaletten så hade jag helt klart kunnat somna om och sova en stund till. Det kändes så i alla fall.

Strax efteråt så ringde Maries telefon så hon som faktiskt kan sova hur länge som helst på mornarna fick också vakna till, dock på ett inte lika behagligt sätt som jag.

Det var hennes mor som var sugen på att bege sig ut i skogen för att om möjligt hitta lite kantareller så efter frukost så drog dom två iväg med riktning mot skogarna runtomkring Godegård strax norr om Motala. Personligen så tyckte jag att det här med kantarellplockningen var en utmärkt idé och sitter just nu här hemma och ser en kantarellmacka framför mig senare under dagen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar