tisdag 20 augusti 2024

Prinsgatan, Motala den 19 augusti 2024

 

Ibland så kommer en sån där dag då man inte gör någonting egentligen, den där lusten infinner sig helt enkelt inte. Det behöver inte handla om att man är deprimerad utan det är bara jävligt svårt att ta tag i saker.

Nu är ju jag i det läget att jag inte kan göra speciellt mycket mer än att läsa, se på TV eller stappla några steg mellan vardagsrummet, köket, toaletten och sovrummet men den här måndagen var jag bara trött utan engagemang och satt mest och väntade på att Marie skulle komma hem från jobbet.

Jag läste i alla fall ut boken Styrkan av Anna Karolina och efter det så kändes det ändå som att man gjort någonting av dom ljusa timmarna. 

Till skillnad från mig så var det full fart på Marie när hon kom hem. Hon packade flyttlådor och skruvade ned saker från vägarna, svor och domderade så det stod härliga till och fick en hel del gjort. Flytten är ju faktiskt bara en vecka bort nu.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar