tisdag 13 augusti 2024

Prinsgatan, Motala den 12 augusti 2024

 

Då var semestern slut för Marie som den här måndagen var tillbaka på jobbet efter tre veckors ledighet. Ledighet och ledighet kanske man inte kan kalla det eftersom hon halva den tiden fått passa upp på mig som mer eller mindre bara suttit i min fåtölj med benet på fotpallen. Hon tyckte nog att det var rätt skönt att komma tillbaka tror jag, förutom det här att gå upp klockan 5 på morgonen då.

Jag lyckades faktiskt med konststycket att duscha själv denna dag med allt vad det innebar med att knäppa upp hela jädrans robotpaketet på högerbenet och plasta in alltihop och sen få allt på plats igen. Helt jävla hopplös är man väl ändå inte ändå.

Jag kollade klart på den norska serien Fenris som var ett inlägg i rovdjursdebatten kryddat med lite psykopater och mord i en liten håla i nordnorge. Riktigt bra.

Minsta barnbarnet var här en stund på eftermiddagen och förgyllde tillvaron. Det blev köttbullar och makaroner med tillhörande glass och så några avsnitt av Bluey på TV innan det var dags för den lille att åka hem och lägga sig.

Marie tog det lugnt denna första kväll efter den första arbetsdagen, jag började titta på serien Monster som var så jädrans spännande så att jag fortsatte med två avsnitt i sängen innan jag var tvungen att släcka ner.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar