lördag 31 augusti 2024

Medevivägen, Motala den 29 augusti 2024 - Första dagen

 

Så har vi då vaknat upp den första morgonen på nya adressen och jag måste ju erkänna att det kändes lite ovant när jag gick upp vid 04:30 och skulle hitta rätt i mörkret. Till slut så fick jag i alla fall igång kaffebryggaren och frugan som ju skulle till arbetet och sen när jag var allena igen så kunde jag så smått kolla igenom lite packlådor i köket för att om möjligt få in någonting i skåpen.

Detta blir ett steg tillbaka i evolutionen för oss. Diskning för hand (det har inte gjorts sen 2006), tvättstuga istället för egen tvättmaskin och så ett badrum vilket kommer att innebära en prövning. Det här blir lite som att leva campingliv känns det som, vilket vi i och för sig inte har någonting emot men ändå ganska annorlunda mot tidigare.

När man vant sig så tror jag att det här bara är nyttigt.

Jag hade ett besök hos sjukgymnasten denna eftermiddag som kollade igenom benet och så fick jag med mina två kryckor (som den senaste tiden blivit mina allra närmaste vänner) gå lite fram och tillbaka så att han fick se hur jag rörde mig och det vara bara positiv feedback. Han sa också att detta kommer att ta tid och att jag antagligen inte kommer vara fullt rörlig förrän nästa sommar. Tålamod alltså...Tålamod.

06:29



06:40



07:00



13:48



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar