lördag 6 april 2024

Motala den 5 april 2024 - Äntligen fredag!

 

Folk kanske inte tycker att jag har rätt att uttala meningen Äntligen Fredag eftersom jag just nu inte tillhör den arbetande delen av befolkningen men att sitta timmar varje dag och få höra att man är för gammal eller att vi inte kan anställa någon med trasig rygg och så hela tiden få hot från både Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen att om jag inte gör ditten och datten så drar vi in ditt aktivitetsstöd. Detta är fan så mycket jobbigare och mer slitsamt än alla dom arbeten jag haft i mitt liv så personligen så tycker jag att jag har all rätt att säga: Äntligen fredag!!

Förutom det vanliga veckodagsgörat så planerade jag morgondagens tripp till Linköping för att delta i Linköpings WhiskyExpo. Vi är tre som åker härifrån Motala i morgon förmiddag och så kommer vi möta upp ett gäng på plats. Dessutom så stannar två av oss kvar i Linköping över natten och kommer åter på söndag.

Missar tyvärr Gnagets match mot Brommapojkarna på eftermiddagen men ibland så måste man prioritera och den här Mässan är ju ändå bara en gång om året så.

Skrev en artikel i Whisky och Whiskey om Kapten Haddock och hans favoritdryck och då passade jag också på att plocka fram en Loch Lomond 18yo Single Malt som jag njöt av medan jag stod och stekte ett par hamburgare som skulle bli dagens middag. Tänkte lägga in den där texten om Haddock här när den fått gotta till sig lite.

Efter middagen så kollade vi det tredje avsnittet av Masked Singer och precis som vanligt så var jag mil ifrån att gissa rätt men igår så var jag kanske inte ensam ändå.


04:48



07:56



16:31




16:52



21:20




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar