fredag 17 maj 2024

Prinsgatan, Motala den 16 maj 2024 - Telenor strikes back

 

Jag trodde faktiskt att allting nu skulle vara löst mellan mig och Telenor efter flera veckor utan nätverk och oändliga, mer eller mindre otrevliga samtal på telefon och att vi nu har ett bredband igen. Till slut blev jag lovad att jag inte skulle behöva betala någonting för dom här 19 dagarna då vi inte haft något nätverk, 0 kronor för den router som till slut kom och dessutom så skulle dom dra av ett par hundralappar på nästkommande faktura för sveda och värk.

Den här morgonen så dök det upp en faktura på Kivra från Telenor på 2.500 riksdaler.

Det är inte så lätt att få ut all frustration man känner, att avreagera sig fysiskt när man befinner sig hemma i lägenheten. Jag kan ju inte börja slå sönder saker eller skicka ut prylar genom fönstret även om det antagligen skulle kännas förbannat bra och någon ansvarig på Telenor hade jag ju inte heller här som jag kunde läxa upp.

Det var ju bara att sätta sig i telefonkö ännu en gång och att till slut prata med ännu en ny person som då fick höra min historia som jag för säkert tionde gången nu dragit för dom. Nästan alla som jobbar på Telenor har väl snart hört den.

Efter några omkopplingar hit och dit så löste sig allt i alla fall. Jag tror åtminstone det efter att Telenor sa att jag skulle ignorera fakturan som skulle tas bort men vi får väl se, kronofogden ringer väl snart på dörren för en obetald faktura.

Där försvann den förmiddagen.

Resten av dagen ägnades åt den uppgift från AF som skulle lämnas in, tvättmaskinen och dammsugaren. Jag sprang lite emellan dessa uppgifter för att det skulle kännas lite roligare och var inte klar förrän strax innan frugan kom hem från arbetet vid 14:45.

Efter den exklusiva middagen bestående av falukorv och pasta som jag likt en Joe Labero trollade ihop i köket tillsammans med den mycket trevliga whiskyn Grant's Triple Wood Blended så drog Marie iväg på bilbingo vilket är hennes vanliga nöje på torsdagskvällar. Jag satte mig på balkongen en stund med boken Fadern av Lotta Lundh innan det blev soffan och den rätt torra filmen Styrka Delta Force från 1986 med bland annat Chuck Norris och Lee Marvin.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar