tisdag 21 maj 2024

Motala den 20 maj 2024

 

Tog en tidig promenad ner till COOP  för att inhandla lite Arvid Nordqvist Kaffe som det varit annons på och så ingredienser till middagen senare på eftermiddagen. COOP är ju den butik i den här stan som öppnar tidigast och det passar ju mig alldeles utmärkt.

Något kaffe blev det inte för dom hade inte hunnit packa upp det och få in det i systemet, några ingredienser blev det inte heller eftersom dom två viktigaste detaljerna Kassler och Zucchini inte levererats ännu.

Jag undrar vad det är för mening med att öppna kl 06:00 när man inte har något att sälja?

Butter så tog jag vägen förbi hamnen hem för att äta frukost istället.

Fick ett mycket intressant samtal vid 10-tiden som jag inte tänker prata så mycket om än, innan jag vet vad som kommer att hända med det framöver.

Satt på balkongen en stund och läste ut boken Fadern av Lotta Lundh, var tvungen att gå in och stänga om mig när det började klippas gräs utanför. Om det inte räckte med den vanliga pollen som far omkring i luften så blev det ju etter värre nu. Höll på att nysa ut hela hjärnan!

Fläskpannkaka med lingonsylt blev det till middag och så passade vi då också på att gå igenom veckans fyra avsnitt av Robinson. Nu åkte både Alma och Alex ut så nu struntar jag faktiskt i vem som vinner det hela.

Innan det blev sängen så blev det en del sport: Tredje avsnittet av Fotbollens Historia, Andra avsnittet av Bäst när Det Gäller och så veckans Fotbollsstudio.


05:03



06:20







08:11



12:45




16:05




19:30



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar