söndag 19 maj 2024

Motala den 17 maj 2024 - En alldeles för gammal man får besök från storstaden

 

Dagen började som vanligt tidigt och efter intagen frukost så begav jag mig iväg på en jobbmässa här i stan som var en riktig besvikelse. Arbetsförmedlingen är väldigt snabba med att påtala den här åldersdiskrimineringen som finns i samhället men dom är verkligen inte bättre själva. Alla föreläsningar och mässor som jag hittills har varit på koncentrerar sig på arbetssökande mellan 20 och 40.

Var ser du dig i karriären om 10 år? Varför inte ta denna utbildning på 4 år, det är garanterat jobb när du är klar? 

Jag är för fan 60 bast, jag tänker inte ta studielån och sätta mig på skolbänken och inte fan räknar jag med en karriär om 10 år! Jag har fan jobbat i över 40 år redan och behöver enbart en anställning för att få ihop ekonomin några år till.

Man blir bara trött.

Dagen slutade i alla fall bra när dottern med sambo kom ner från Stockholm för att tillbringa helgen hos oss.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar