måndag 20 maj 2024

Motala den 19 maj 2024

 

Hammarby mot AIK - 14:00

Hela morgonen präglades av en orolighet inför den här matchen. Gnaget har varit allt annat än ett stabilt lag den senaste tiden och varvat fantastiskt spel med rent bedrövligt och dom senaste förlusterna mot Elfsborg och Sirius har varit bland det sämre jag sett. Trots min nervositet så hade jag ändå vissa förhoppningar på grund av att AIK trots allt under många år varit ett fantastiskt derby-lag. Tyvärr så fortsatte den negativa trenden och jag börjar få vissa vibbar från förra året som var en katastrof. Salétros, Celina, Modesto och Pittas håller bra klass men resten av spelarna i laget skulle jag kunna byta ut när som helst och att Axel Björnström är vår bäste vänsterback säger väl allt. Han skulle inte platsa i något annat Allsvenskt lag idag och dom beslut som Papagiannopoulos tar till och från får ju nackhåren på en att resa sig. Näe, det måste till en riktig förändring och det snart.




Mossen, Motala - 16:30

Direkt efter att domaren blåst av matchen mellan Hammarby och AIK så tog jag mitt dåliga humör och gick bort till Mossen som ju bara ligger 200 meter härifrån. Det äldsta barnbarnet Nathanael och hans LSW mötte MAIF och när jag kom dit så hade precis dom första 20 minuterna av tre spelats. Det här var bra mycket bättre fotboll än den jag sett på TV och när matchen var över så hade LSW vunnit med 9-5.





Prinsgatan, Motala - 17:17

Middagen bestod av lite rester från lördagens grillning som piffades upp med lite potatissallad samtidigt som vi kollade på veckofinalen av Robinson. Det börjar verkligen dra ihop sig bland dom där filurerna som är kvar nu och även om jag håller på Alex så är han ju alldeles för snäll för sitt eget bästa och borde vara mer egoistisk, det kan annars bli hans fall.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar