måndag 13 maj 2024

Motala den 8 maj 2024

 

Jag hängde på låset (om man nu kan använda det uttrycket om ett telefonsamtal) när Telenor öppnade telefonslussen för ännu en fråga om vad fan det är som händer med vårt nätverk som verkar ha försvunnit i intet. Ännu en ny person som jag fick berätta hela historien för (man är ju ändå glad för att det är verkliga människor man får prata med) och ännu ett par ursäkter att lägga i mappen Telenor som är märkt med en dödskalle. Den här gången fick jag i alla fall svart på vitt att jag inte behöver betala för den här perioden när vi inte haft något nätverk och att jag när vi väl får ett även kommer att få några hundralappar för sveda och värk, ett litet svagt ljus i den där annars kolsvarta tunneln. Tjejen jag pratade med makulerade nu alla tidigare avtal och började om från början där jag nu hade prio 1 vilket känns bra men säker känner jag mig inte förrän alla detaljer finns på vår adress, är ihopkopplade och fungerar.

För att bli av med lite frustration efter en (vad det kändes) oändlig tid i telefon så tog jag en avreagerings-promenad, tog en tur upp till torget där Mange's Chark var på plats. Inhandlade en ring falukorv, 1 paket wienergrillare och en bit leverpastej. Sen satte jag mig på biblioteket några timmar för att göra lite nytta innan det blev dags att återvända hemåt. Det fina vädret som var när jag lämnade hemmet hade nu förvandlats till ösregn.

Fuktig både på utsidan och insidan var man när man kom hem men man blev ju varm av att mötas i hallen av två glada barnbarn med glass i hela ansiktet.

Kvällen blev lugn och stillsam. Vi kollade igenom den femte säsongen av Whitechapel sen så bytte jag över till semifinalen i Champions League mellan Bayern München och Real Madrid. Jag kom in i 60e minuten och det visade sig vara precis rätt tillfälle för det var då som det verkligen började hända saker.


08:00



12:47



18:24




22:15



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar