fredag 21 juni 2024

Motala den 21 juni 2024 - Midsommarafton

 

06:40

Med tanke på att vi senare idag ska iväg och fira Midsommar hos Eklunds så borde jag egentligen försöka sova lite längre så att man orkar hålla sig på benen ett tag. Skulle ju bara upp en sväng på muggen men så hamnade jag här framför datorn. Vädret är sämre än vad medicinmännen från SMHI sa igår, det är mulet både på fram och baksidan. Jag hoppas att det klarnar så att man kan vara så mycket utomhus som möjligt under dagen.


07:17

Jag kröp faktiskt under täcket igen vilket kändes som ett bra beslut även om jag inte lyckades somna om. Låg och redigerade lite bland alla mina spellistor på Spotify och sånt är ju alltid rogivande.


09:02

Nu kände jag att det faktiskt var dags att lämna sängen och börja pussla lite i köket, hungern hade börjat att göra sig påmind. Nu hade vädret ordnat till sig märkbart, solen sken från en, förutom några mindre fluffmoln klarblå himmel.


09:35

Fyllde kaffebryggaren, stekte ett ägg till mig och pressade två apelsiner till Marie så nu är det bara att få upp henne ur sängen också vilket ibland kan ta lite tid.



09:44

Satt på balkongen en stund och bara tog det lugnt en stund med kaffe och mackor i det fina vädret och det var inte mycket till liv utomhus. Det verkar som om många redan dragit iväg till vem eller vad dom nu haft som mål denna Midsommarafton. Jag plockade fram dom kläder jag skulle ha på mig senare, vilket tog en minut. Marie höll på med att prova allt hon hade i garderoben och hade väl bestämt sig ungefär 5 minuter innan vi skulle åka.


14:00

Vi var 11 stycken som samlades hemma hos Eklunds på Orkangatan där vi först bjöds på sill lunch med allt vad som hörde till detta sen så blev det kaffe och jordgubbstårta och när kvällningen anlände så tändes grillen. Vädret höll i sig och vi satt faktiskt ute till klockan blev 23 då vi tackade för oss och åkte hemåt, då var det bara vi som var kvar faktiskt.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar