torsdag 20 juni 2024

Motala den 19 juni 2024

 

Ibland så undrar jag hur vården fungerar egentligen. Jag har dom senaste veckorna varit både på Vårdcentralen och hos en fysioterapeut på Må Bra. Jag har fick veta i måndags att jag måste få en magnetröntgen för mitt knä men Må Bra sa dom att det skulle ta för lång tid om dom skulle skicka en remiss till sjukhuset så då tyckte dom att jag istället skulle vända mig till VC så att dom skickar en remiss.

Okey.

Jag tar mig till VC på måndagen med denna info för att där få höra att dom vill ha ett underlag efter mitt besök hos Må Bra men att dom skulle ringa dit och be dom mejla över detta dokument.

Okey.

På tisdagen så ringer VC och säger till mig att Må Bra bara har telefontid mellan 08-10 på morgonen och att dom då inte fått tag i någon där. Jag skickar då ett mejl till Må Bra och ber dom i sin tur att mejla över detta dokument.

Denna morgon så hör Må Bra av sig till mig och undrar om inte jag kan komma förbi dom istället och hämta upp detta dokument för att sen ta mig till VC och lämna över det till dom.

Okey.

Jag som då har svårt att gå och antagligen kommer att behöva operera mitt knä vilket både Må Bra och VC vet om skickar alltså mig fysiskt fram och tillbaka i flera omgångar för ett enda pappers skull.

Den här onsdagen så lämnade jag i alla fall över detta dokument till VC men fick då hör att det kunde ju ta lite tid eftersom dom nu strejkar och det är lite problematiskt med personal.

Suck!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar