onsdag 18 september 2024

Medevivägen, Motala den 18 september 2024 - 03:40

 

Jag vaknade till i natt vid 03:30 av ett starkt ljus som kom från hallen eller vardagsrummet. Jag trodde att vi kanske hade glömt att släcka någon lampa innan vi gick och lade oss men det borde vi ju ha märkt då vi släckte ner i sovrummet.

Jag gick upp för att få klarhet i mysteriet och blev mäkta förvånad och fascinerad när jag tittade in i vardagsrummet. En otroligt stark fullmåne lös upp delar av vardagsrummet och gården på baksidan så att det nästan såg ut som dag.

När jag stått en stund och beundrat denna maffiga måne så hade klockan blivit 4 och då var det ju inte någon mening med att gå och lägga sig igen eftersom jag ju går upp 04:30 och fixar i ordning kaffe och annat som Marie ska ha med sig till jobbet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar