fredag 13 september 2024

Medevivägen, Motala den 12 september 2024

 

Det var ganska kallt när jag gick upp denna morgon men till skillnad från dom två senaste dagarna så var det inte ett moln på himlen vilket ju bäddade för en fin dag ändå.

Jag ordnade en rejäl frukost till mig själv som jag intog tillsammans med Nyhetsmorgon på TV4. Ibland så tittar jag på Morgonstudion på SVT, mest för att slippa alla dessa reklamavbrott och att intressanta gäster aldrig får chansen att prata till punkt eftersom stressade programledare hela tiden måste förhålla sig till att passa tiden så att inte kanalen bryter dom kontrakt dom signat med alla sponsorer.

Jag kollade klart på serien She-Hulk: Attorney at Law, en serie som jag innan inte hade några stora förhoppningar om men som faktiskt var riktigt underhållande.

Tyvärr så är Morgonstudion istället så urbota tråkig så att man ibland nickar till, hela studion är som en sjukhuskorridor och dom flesta programledarna lika intressanta och färgglada som dom konstverk som brukar hänga i just sjukhuskorridorer.

Det blev en liten tur utomhus för mig på eftermiddagen då frugan hämtade upp mig efter att hon slutat. Vi åkte till leksaksaff'ren här istan (det finns faktiskt bara en) för att inhandla lite presenter till det barnbarnet som fyller 6 på söndag. Det var riktigt skönt att få komma ut en stund i den riktiga världen utanför lägenheten även om Marie hela tiden fick vänta in mig.

Till middag så blev det fiskpinnar med pommes och remouladsås vilket ju blev en lite enkel variant av fish n' chips.

Innan vi gick och lade oss så fastnade vi för dokumentärserien Arvinge Okänd där Kattis Ahlström och Mark Levengood letar upp människor över hela världen som av någon anledning inte hittats av svenska myndigheter men som har arv att vänta på grund av att dom haft någon släkting som dött i Sverige. Intressant och fascinerande.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar