onsdag 18 september 2024

Medevivägen, Motala den 17 september 2024 - Bitter och butter

 

Det blev en sen frukost men istället en ordentlig sådan som skulle räcka till kvällen. Jag försökte sen koncentrera mig på min träning och sen lite avkoppling med läsning men nu hörde ju Arbetsförmedlingen av sig igen och meddelade att dom har planer på att kasta ut mig därifrån för att jag ändå är i det läget nu där jag inte kan ta något jobb. Då har jag ändå pratat med flera arbetsförmedlare som sagt att dom helt enkelt ändrar min status till Arbetssökande med förhinder till den dag jag är på benen igen vilket innebär att jag då fortfarande kan få sjukersättning från Försäkringskassan.

Om dom nu slänger ut mig så kommer jag ånyo att behöva bråka med Försäkringskassan om att få någon form av hjälp ekonomiskt, annars så vet jag inte vad jag ska ta mig till. Det blir väl att uppsöka socialen eller sätta sig utanför Hemköp här runt hörnet med en mugg i handen.

Det är så tråkigt bara för under dom här åren då jag först haft stora problem med nacke och rygg och nu detta med operationen så har dessa myndigheter som ju är till för att stödja människor enbart sparkat undan benen på en.

Jag har jobbat sen jag var 13 år och nästan aldrig varit sjukskriven och när man sen drabbas av problem som kommer från ett tungt yrkesliv så skrattar bara myndigheterna åt en och man får kämpa och bråka för att få ut några tusenlappar i månaden. I mitt fall handlar det om 8.000 skr.

Jag begick det misstaget att vara sjukskriven 1 år innan min anställning avslutades och då förlorade jag den delen i min ersättning som kallas Arbetsförsäkring och därmed försvann hälften av den del pengar jag skulle få i månaden. Sen dess så har det varit ett ständigt tjafs med A-Kassan, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen som verkar tävla om att vara så jävliga som möjligt.

Ja nu har jag fått gnälla av mig lite, den här sidan fungerar som en boxboll ibland där man får ur sig lite frustration utan att behöva anstränga sig fysiskt.


09:10




17:23



19:50



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar