fredag 13 september 2024

Medevivägen, Motala den 13 december 2024

 

När jag slog upp ögonen den här morgonen så tog det några sekunder innan jag insåg att det faktiskt var Fredag 13:e. Inte för att jag är speciellt skrockfull men det här datumet är lite speciellt ändå, det är någonting som gör att man faktiskt funderar på om det inte vore bättre att stanna kvar i sängen till lördagen den 14:e och låta den här dagen bara passera.

Istället för att som dom två senaste månaderna vräka i mig fyra olika tabletter dagligen så är jag nu nera på en om dagen vilket är jädrans najs för en som mig som verkligen är anti mot kemiskt framställda mediciner.

Med dagens datum i tankarna så tyckte jag att det skulle passa bra med en skräckfilm så jag kollade på The Sting som var riktigt bra och verkligen inget för dom som inte gillar småkryp med fler än fyra ben.

Äntligen fredag! utbrast frugan när hon nästan ramlade in i hallen vid 14:15-tiden och då kände jag att fredagen började på riktigt också. 

Pepparbiff med Pommes har blivit en tradition på fredagar dom senaste månaderna och den här fredagen skiljde sig inte från dom tidigare. Det kan skilja ganska mycket på köttet från gång till annan, dom här bitarna var riktigt bra.

Efter middagen så tog vi det bara soft i soffan med Diamond League från Bryssel på TV.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar