söndag 15 september 2024

Medevivägen, Motala den 14 september 2024 - Vuxenkalas och Vuxen Yatzy

 

Det första som for genom mitt huvud när jag vaknade denna lördag var att jag överlevt fredagen den 13:e, vände på huvudet och lyssnade ifall jag hörde någon andhämtning från frugan. Jadå, hon hade också klarat sig.

Njae, riktigt så var det väl kanske inte men skönt ändå att just det datumet har passerat.

Vi fick sovmorgon denna morgon och det var skönt eftersom det känns som om det var ett tag sedan vi hade en sådan. Nu vaknade jag i och för sig innan 6 men jag vaknade i alla av mig själv och det är ju alltid najs. Ska försöka träna på att ligga kvar i sängen också, har lite svårt med det. 

Vid 8 så vaknade min bättre hälft och då var det redan ljust och ett fantastiskt fint väder utomhus. Vi hade inga måsten fram till 14:30 då vi hade ett födelsedagskalas (Svärmor och Svärfar) att avverka, inget som någon av oss såg fram emot men som måste göras. Ibland så får man bita ihop och klistra på sig ett av dom där breda leenden och vara lite extra trevlig några timmar, det ingår liksom i livet och att ibland spela lite rollspel är inget som påverkar ens trovärdighet på något sätt tycker jag. Om alla runtomkring en är nöjda och glada så är det väl för en god sak.


Kalaset förflöt på ett trevligt och behagligt sätt och vi hade kanppt kommit hem förrän Eklunds kom över. Peter hade med sig borrmaskin, öl och whisky vilket var tillbehör som tillsammans verkade kunna bädda för en trevlig kväll.

Ett par hyllor sattes upp och sen så blev det Pizza från den nyöppnade restaurangen Västerkrogen och sen avslutades kvällen med tre matcher i Yatzy, killar mot tjejer. Vi blev totalt överkörda kan jag ju motvilligt erkänna.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar