onsdag 7 december 2022

Motala den 6 december 2022

 

Förkylningen satt fortfarande i när jag slog upp ögonen vid 05:15-tiden men jag hade i alla fall, till skillnad mot dom föregående två nätterna sovit bra och kände mig rätt utvilad.

Efter ett par tabletter, nässpray och en stor mugg kaffe så kändes det i alla fall någorlunda tills man hörde på nyheterna att skådespelerskan Kirstie Alley gått bort. Inte för att hon har varit en betydande del av mitt cineastiska liv men jag älskade Cheers och sen så är det ju alltid tråkigt när människor dör innan dom egentligen ska göra detta. Ja ja, vila i frid Kirstie.


Till frukost så gjorde jag slut på den första skinkan men Marie lovade att införskaffa en till under dagen så jag är lugn.

Hade verkligen behövt sätta mig ner och ta tag i jobbsökandet på förmiddagen men förkylningen gjorde att jag helt enkelt inte orkade engagera mig i någonting utan blev kvar i soffan framför en TV som jag inte brydde mig om vad den visade för något.

På eftermiddagen så skickade Marocko hem Spanien från VM och det gjorde dom välförtjänt även om det var en straffläggning som avgjorde bataljen. Spanien hade ägt mest boll men det gör dom ju faktiskt vilket motstånd dom än har så det betyder ju ingenting om man inte gör någonting avgörande i straffområdet. Marocko kämpade och slet, spelade tufft och gav sig inte en enda sekund och hade faktiskt fler målchanser under matchen än Spanjorerna. Jag tyckte rätt lag vann.


När Marie kom hem efter jobbet så hade hon med sig en nyinköpt skinka och den åkte in i ugnen nästan på stört sen så blev det hemmagjorda hamburgare till middag vilket inte alls var dumt.


Jag hade ju lovat medlemmarna i min whiskygrupp på Facebook och i Bloggen att välja ut en Julwhisky för 2022 och efter en del velande mellan fem varianter så blev det till slut Ardbeg For Discussion 8yo Islay Single Malt.



Om eftermiddagsmatchen avlöpte lite överraskande så tog det ju inte länge förrän den sista åttondelsfinalen mellan Portugal och Schweiz var avgjord, en match som till slut blev hela 6-1 till Portugiserna där faktiskt Ronaldo satt på bänken större delen av tiden. Till hans nackdel måste man ju säga att det inte märktes att han inte var på plan.


Innan det blev dags för sängen så gick jag igenom ett avsnitt av Obi-Wan Kenobi. Den här serien har ännu inte riktigt lyckats att ta tag i mig, den känns lite mesig efter att ha sett Boba Fett och Mandalorian men vi får se, det kan ju ändra sig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar