fredag 2 december 2022

Motala den 1 december 2022 - Julskinka med Juldryck

 

Igår så premiärsmakade vi den första av säkert ett antal Julskinkor som kommer att göras här hemma och till det så tog jag fram två burk som jag hade hittat på Julölshyllan på ett av Bolagen i Linköping och som jag tyckte skulle passa bra och dessutom två burk som man hade blivit lite nyfiken på: Skumtomte och Pepparkaka.


Nu visade det sig ju redan i doften att detta inte var öl utan cider. Jag vet inte hur personalen tänkt när dom placerat ut dessa drycker men nu var det så och det var ju bara att testa ändå trots att sån godis cider inte riktigt är min grej. Det är Three Towns som producerat dessa båda med en styrka på 4,5% och speciellt Pepparkaka både doftade och smakade mycket av det bakverket medans den andra bjöd på en liten känsla av Skumtomte i doften och en ton av det godiset i eftersmaken.
Men som sagt, det här är alldeles för sött och sliskigt för min smak så frugan fick dricka upp och så koncentrerade jag mig på skinkan istället.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar