torsdag 8 december 2022

Alp Senn Ghost Swiss Cheese

 

Den här osten sprang jag på under ett besök på Hemköp här i stan och jag tog med mig den enbart för utseendets skull för jag visste ingenting om den. När jag köper ost så är det ju så gott som alltid som ett tillbehör till whisky för det finns ingenting bättre än just en välsmakande ost till ett glas whisky men det är inte alla ostar som passar, man får verkligen pröva sig fram i den ystade djungeln.

Den här Schweiziska hårdosten hade en hel del salt i doften samt en något unken ton. Salt smak, fyllig och gräddig och en mjuk mild eftersmak. Riktigt god ost men tyvärr så passade den inte till whisky. Jag testade den till både en rökig och en orökt malt.

Så kan det vara ibland men god var den ändå.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar