onsdag 16 november 2022

Motala den 28 oktober 2022

 

Jag började den här dagen med att kolla lite på dom nya inköp jag gjort i Stockholm som var Goldbar Rickhouse Cask Strength Blended American Whiskey och så Ardbeg for Discussion 8yo Islay Single Malt Whisky. Två väldigt intressanta buteljeringar..




Det blev en tidig lunch eftersom jag skulle iväg till Eklund och presentera några whisky för några arbetskamrater till honom och en liten grund att stå på är ju bara bra..




Egentligen så borde jag väl ha hållit mig hemma denna eftermiddag eftersom jag kände i kroppen att det var någonting på gång men när det vankas god whisky och lite folk som vill höra ett par historier i ämnet så är det ju svårt att hålla sig borta.
Dom whisky vi hade i glasen var från höger till vänster Inchmurrin Island Collection Single Malt, Bain's Single Grain, Carlow Counting Days Irish Blended och så Michter's US*1 Small Batch Kentucky Straight Bourbon.

Det blev en liten provning i all enkelhet men som i alla fall gjorde så att deltagarna blev lite varma i kläderna till den middagen ute på stan som senare väntade dom.








När jag kom hem senare på kvällen så blev det en hamburgare från Linas Matkasse till middag innan jag kände att det var dags att krypa ner under täcket och avsluta denna fredag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar