onsdag 16 november 2022

Motala den 11 november 2022

 

Har insett att jag dom senaste dagarna endast lagt in bilder på mat här vilket ju får en att kanske tro att äta är det enda man gör här i livet. Nu är det ju inte riktigt så även om mat och dryck tillhör några av mina glädjeämnen i livet.

Jag har legat däckad i en kraftig förkylning, influensa eller kanske Covid, jag vet inte riktigt. Jag har dock för säkerhets skull hållit mig hemma och endast observerat världen utanför från balkongen.

Det har varit en skitvecka på alla plan här hemma, Marie har ju ett par inkompetenta chefer i Stockholm som verkar ha som princip att se till att bra anställda ska det jävlas med så gott det bara går så hur det blir med hennes jobb framöver står just nu skrivet i stjärnorna och dom ser man ju inte för alla dessa förbannade mörka moln.

När hon kom hem idag och stod och ordnade med middagen så blandade jag ihop en Gin & Tonic med Hernö Old Tom Gin och Hammars Grapefrukt & Hallon Tonic som gjorde att det kändes lite bättre i alla fall.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar