https://lellesonsfilm.blogspot.com/2020/02/drapslaget-av-bjorn-hellberg-1992.html
Dom här sidorna är en form av dagbok där jag delar med mig om det mesta i och runtomkring mitt liv, min familj och vänner, resor, böcker jag läst, filmer jag sett, sport, whisky och öl jag druckit och så en hel del foton och en massa gnälliga åsikter om det mesta.
Våra fruar var denna kväll på middag med gamla arbetskamrater så jag och Eklund satt hemma, kollade på fotboll och njöt av tunnbrödsrullar med räksallad, rostad lök, potatismos, senap och ketchup. Varken mer eller mindre.
Sen blev det ju några öl och en och annan whisky till det också.
Bryggeriet Nils Oscar i Nyköping säger att denna öl i sinne och smak ska vara motsvarigheten till en bra korv. Nils Oscar har tagit fram denna öl tillsammans med Korvfestivalen och enbart använt sig av svenska råvaror, bland annat gotländsk rökig malt som bidrar med en liten rökig ton.
När jag såg denna öl med en styrka på 5,2% på Bolaget så kunde jag ju som korvälskare givetvis inte låta bli att köpa några exemplar och jag tänkte direkt att: Detta kan ju bara inte gå fel.
Njaee, ölen var en liten besvikelse. Jag testade den givetvis till korv men varken ölen eller korven fick någon skjuts uppåt. Den är som sagt mellanmörk, den har en smak som är lite vattnig med en liten rökig ton och känsla av barrskog.
Helt okey öl men det finns många andra som bättre passar till just korv.
När klockan var runt 9 på förmiddagen så hade det lagt sig en rätt tung dimma över omgivningen och med den också en något mildare temperatur men sen på eftermiddagen så genom ett trollslag så skingrades allt det gråa och solen kom fram igen.
Jag passade på att ta en liten promenad ner till Hemköp där jag mötte upp Marie. Det blev som vanligt fredagsmiddagen pepparbiff med pommes och efter det så blev det direkt hem där Eklund väntade med borrmaskinen i högsta hugg för att hjälpa oss att få upp den nya duschstången i badrummet.
Som sällskap till middagen så blev det 3 avsnitt av Maktens Ringar, den andra säsongen och efter det så gäspades det så pass mycket här hemma så att vi avslutade den vakna delen av denna fredag.
När jag satte mig på balkongen denna morgon så var det nästintill stjärnklart men även om det inte blåste mycket där jag satt så gjorde det nog det längre upp på himlen för molnen förflyttade sig otroligt snabbt så den där klara himlen täcktes på bara några minuter av en tjock grå dimma som kom in från Vättern.
Dom två yngsta barnbarnen var här några timmar på eftermiddagen och det är ju alltid lika fascinerande att två så små människor kan förvandla en hel lägenhet i grunden på bara en liten stund.
Tänk om våra politiker i det här landet kunde vara lika handlingskraftiga och ta tag i saker på en gång och verkligen få något gjort och så kanske dom små illbattingarna ibland skulle kunna vara som politikerna och mest sitta och rulla tummarna.