torsdag 10 oktober 2024

Medevivägen, Motala den 9 oktober 2024 - Lämna mig ifred!

 

Jag blir fanimej aldrig av med dessa myndigheter som sitter som gamar på mina axlar och äter mig in på bara benen. När jag opererade mig den 31 juli och min läkare skickade in ett sjukintyg till Försäkringskassan med information om min skada och att det skulle ta lång tid innan jag skulle vara på benen igen så trodde jag ju i min enfald att jag åtminstone skulle få sjukpenning under den tid det skulle ta att komma tillbaka.

Ha ha ha! Jag fick i september en kopia av ett brev som Försäkringskassan skickat till min läkare för att mitt sjukintyg behövde kompletteras med några uppgifter. Igår så fick jag ånyo en kopia där Försäkringskassan skickat en påminnelse till läkaren för att han inte skickat dessa kompletteringar och om han inte gör detta för den 21 oktober så kan jag glömma min sjukpenning.

Jag har inte fått ett öre sen operationen och jag har inte gjort mig skyldig till någonting förutom att råka ut för en olycka. Det är väl fan att mitt liv ska rasa ihop för att andra inte kan sköta det dom ska!

Jag ringde givetvis direkt till Ortopeden i Norrköping men kunde inte komma fram för att deras kvot för telefonsamtal var fylld för dagen. Tack för det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar