tisdag 15 oktober 2024

Medevivägen, Motala den 14 oktober 2024

 

Det här var en relativt behaglig dag, i alla fall för mig som nu är så gott som frisk efter en veckas förkylning. Frugan min ligger dock däckad nu i feber så hon lämnade inte sängen många minuter den här måndagen.

Det var ett riktigt fint höstväder och jag passade på (eller rättare sagt så var jag ju tvungen att ta mig till Hemköp om vi nu skulle få någon mat i magen) med en liten promenad, jag tar faktiskt alla chanser nu att komma ut och träna upp högerbenet och matbutiken ligger ju inom ett perfekt avstånd nu.

Jag fick faktiskt ett positivt meddelande från Försäkringskassan och det var ju nästan så att jag vände huvudet upp mot himlen och tackade vår herre så oreligiös som jag ändå är. Dom hade nu fått alla uppgifter dom saknade från läkaren som opererade mig och har beslutat att jag är berättigad till sjukersättning för min skada. Personligen så tycker jag att det är jävligt underligt att dom ens ska behöva sitta i ett par månader och fundera på om jag som råkat ut för en olycka, opererat mig och knappt kunnat röra mig under en längre tid har rätt till ekonomisk hjälp när det finns (jag känner några) som under många år levt på sjukersättning men mår alldeles utmärkt. Man blir förbannad och uppgiven men nu får jag i alla fall lite pengar fram till den 5 januari.

Det blev Korv Stroganoff med dom makaroner som blev kvar sen gårdagen och tillsammans med den anrättningen så började vi kolla på höstens Robinson.

Varje gång vi börjar kolla på Robinson så brukar vi efter första avsnitten oja oss och säga att det inte verkar finnas en enda vettig människa bland deltagarna och det var precis likadant denna gång. Det känns som om det fan bara är idioter som valts ut men vi får väl se, det brukar kunna ändra på sig.

Estland - Sverige blev aldrig någon riktig kamp även om dom första 20 minuterna såg riktigt taffligt och rörigt ut i den svenska försvarslinjen. När dom väl hämtat sig efter den inledningen så var Sverige totalt överlägsna och resultatet 0-3 skulle lika gärna ha kunnat vara 0-8 om det inte slarvats så mycket i det Estniska straffområdet.

15:40



16:35



18:05




20:45



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar