lördag 7 januari 2023

Motala den 7 januari 2023

 

Till skillnad från gårdagen så var det en väldigt lugn och stillsam omgivning man vaknade upp till..Helt vindstilla och inte en snöflinga som dalade ner från himlen. Snön låg djup, lika djup som sömnen hos dom som egentligen borde ha varit ute under natten och sysslat med snöröjning.




Den här dagen så lyfte jag mig enbart från fåtöljen tre gånger. Första gången så var det toaletten som behövde besökas sen så satte jag på kaffebryggaren och sen någon timma senare så var det dags för toaletten igen. Däremellan då? Jag det var längdskidor, skidskytte och utförsåkning och allt detta medans min fru städade, tvättade och plockade ihop Julen.
Hon slet och jobbade, jag satt och tittade på sport. Det låter ju som en jävligt dålig kliché där mansgrisen bara sitter framför TVn och frugan får slita och jag måste väl erkänna att jag fick lite dåligt samvete speciellt som när hon var klar med allt detta även såg till att jag fick mat i magen.

Hua, det lät inte bra det där och jag får väl försöka mildra allt med att det faktiskt inte brukar gå till så här hemma. Ingen kommer ju att tro på mig nu men så är det.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar