fredag 27 januari 2023

Motala den 26 januari 2023

 



Den tidiga morgonen såg ut som att denna dag skulle bli precis som dom tidigare den här månaden. Råkall, fuktig och gråmulen. Men bara några timmar senare så hade molnen skingrats och den där härligt positiva gula varma solen som man inte sett på hur länge som helt tagit över himlen och dom där strålarna gjorde att hela kroppen fylldes med vårkänslor fast man ju vet att det är för tidigt och att flera bakslag väntar. Det spelade dock ingen roll för dom där timmarna när solen var uppe, dom kommer att sitta kvar ett par dagar nu.

I arbetet med att försöka tömma frysen på varor som legat ett tag så hittade jag en wienerkorv och ett bröd vilket då blev till en lagom lunch samtidigt som jag satt och ännu en gång retade upp mig på Arbetsförmedlingen vilket ju är en institution som är till för att hjälpa människor fast det har jag ännu inte märkt någonting utav. Hot däremot, det är dom snabba och bra på.


Träningsmatch på Skytteholm i Solna mellan AIK och Täby och dom såg ju ut att ha precis lika bra väder uppe i Stockholm som här. Gnaget såg väl bra ut, lite ringrostiga kanske och sen så är ju satsningen vid dom här vänskapliga kamperna inte så där högprocentig direkt. En komfortabel seger med 3-1 blev det i alla fall.


När Marie kom hem på eftermiddagen så blev det Lax i Smögensås med Potatis och Broccoli och samtidigt som vi intog den enastående maten så tittade vi på dagens avsnitt av Farmen och därefter Marko & Irma som ju nog är bland det roligaste och varmaste man kan se just nu på TV, speciellt om man då jämför med just Farmen där man mest blir förbannad på alla dessa korkade människor som försöker spela vuxna. Det är dock ett bra program för att få lufta lite känslor och aggression som man ju ibland går och bär på så serien har ju ändå en funktion.



Som sista punkt innan läggdags så kolla jag (Marie slängde några ögonkast) på filmen The Northman med Alexander Skarsgård i huvudrollen. Jag ska inte prata så mycket om den just här utan återkommer senare med detaljer på min filmblogg: http://lellesonsfilm.blogspot.com/.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar