https://lellesonsfilm.blogspot.com/2024/09/tyskungen-av-camilla-lackberg-2007.html
Dom här sidorna är en form av dagbok där jag delar med mig om det mesta i och runtomkring mitt liv, min familj och vänner, resor, böcker jag läst, filmer jag sett, sport, whisky och öl jag druckit och så en hel del foton och en massa gnälliga åsikter om det mesta.
Efter träning, dusch och en mugg med kaffe så blev det en brunch bestående av lite rester som jag plockade ihop i kylen. Efter denna förmiddag så drog vi iväg till Bolaget för att fylla på vårt förråd med lite dricka, tyvärr så var vi ju inte dom enda som var ute i elfte timman så det var fullt på parkeringen och lika fullt inne i lokalen. På hyllorna var det dock inte lika fullt, speciellt när det gällde bubbel.
Vi fick tag i det vi behövde i alla fall och vi kommer ju faktiskt bara att vara fyra vuxna på Nyårsafton.
Marie slängde ihop en korv stroganoff till middag sen så kollade vi klart på serien Whiskey on The Rocks.
I den här stan så finns det massor med gång och cykelbanor vilket ju är jättebra, speciellt för en annan som är ute mycket och promenerar. Det finns dock en detalj som gör det lite problematiskt: Ena minuten så ligger gångbanan till höger men sen vid nästa vägövergång så ligger den helt plötsligt till vänster vilket ändras ånyo då man ska gå över på ett annat gångställe. På bara dom 25 minuter det tog för mig att gå till gymmet så räknade jag 5 byten. Det här kanske låter som löjligt gnäll från min sida (och det är det antagligen också) men det här gör ju att man som gångtrafikant hela tiden måste hålla ett öga bakom ena axeln så att det inte kommer en cykel eller elspark i full kareta när man ska byta fil...Det ska aldrig vara lätt.
När jag gick upp vid 5-tiden denna måndagsmorgon så var det full storm och ösregn ute och eftersom jag hade bestämt mig för att köra ett pass på gymmet så var det att ta bilen som jag tänkte på först. Vid 06:30 så upphörde dock både blåsten och regnet så då blev det en promenad i alla fall vilket ju är skönare, det är en bra uppvärmning inför träningen och det är också skönt att röra på sig efteråt när man ska hem.
Laget vann tre av fyra matcher innan det blev dags för lunch där alla lag blev bjudna på sallad med bröd och dricka. Vi traskade hem och intog lunchen på hemmaplan och då hann jag även se tjejerna åka 15km i Tour de Ski innan vi ånyo vände tillbaka ner till hallen för att kolla dom återstående innebandymatcherna.
Det blev fyra segrar till och då hade dom ju helt plötsligt tagit sig till final där dom då skulle möta det enda laget som dom fått spö av. I finalen var det dock inget snack, Tristans gäng ledde med 2-0 efter bara några minuter och sen så van dom till slut med 4-1.
Det var ett trött men glatt och stolt barnbarn som kunde pusta ut efter 8 timmar av innebandy. Vi var faktiskt också lite trötta efter denna söndag så efter en middag bestående av kalops med sås, rårörda lingon och kokt potatis så halvlåg vi i soffan tills det blev dags för lite ostkaka och tre avsnitt av Whiskey on The Rocks.
Den här morgonen så kunde man faktiskt skönja vissa blåa nyanser i ett par sprickor i det tunga gråa täcket som legat över vårat område nu sen innan Jul. Det blåste ordentligt men det är en detalj som inte stör mig nämnvärt.
Vi passade på att ta det lugnt med frukost och Nyhetsmorgon för vid 11-tiden skulle vi ner till innebandyhallen för att följa Tristan och hans lag under en heldagsturnering där dom skulle spela 9 matcher med start 11:00 och där finalen skulle gå av stapeln vid 17-tiden.
Jag smög ner till tvättstugan denna morgon vid 7-tiden medan frugan låg och gosade under varma täcken. Det fanns en hel del smutstvätt att ta tag i efter julhelgen så det vara bara att passa på medan det fanns en ledig tid.
Efter frukosten så blev det ett par timmar i soffan framför TV:n och första tävlingarna i Tour de Ski. Så här i efterhand med facit i hand så ångrar jag nästan att jag slösade min tid på dessa race som blev ett totalt misslyckande för dom svenska åkarna.
Det blev en tidig middag bestående av stek med kokt potatis, grönsaker och lingonsylt innan jag vid 17-tiden mötte upp Joel och Peter vid Västerkrogen här i stan för att ta några öl och testa detta ställe som i somras bytte ägare efter att ha varit stängt i säkert ett år. Insidan har verkligen fått en ansiktslyftning men tyvärr så hade inte samma sak hänt med utbudet av dricka. Norrlands Guld och Heineken på fat och Mariestad i kylen imponerade inte.
Vi tog en kort promenad hem till Peter och slog oss ner i hans whiskygrotta där vi blev kvar några timmar, njöt av god öl och whisky, löste några av världens problem och plockade nostalgiskt bland en massa gamla singlar.