https://lellesonsfilm.blogspot.com/2018/11/farjan-av-mats-strandberg-2015.html
Dom här sidorna är en form av dagbok där jag delar med mig om det mesta i och runtomkring mitt liv, min familj och vänner, resor, böcker jag läst, filmer jag sett, sport, whisky och öl jag druckit och så en hel del foton och en massa gnälliga åsikter om det mesta.
Denna torsdag fylldes av träning på gymmet på morgonen där koncentrationen låg på ben och efter det så blev det en dusch, frukost och sen avkoppling med bok tills det blev eftermiddag då det var skidskyttesprint där Sebastian Samuelsson tog en tredjeplats. Marie kom hem sent efter att ha varit i Linköping och inhandlat Julklappar så det blev en senare middag bestående av biff Stroganoff, väl värd att vänta på.
Strax efter middagen så var det då äntligen dags för final i Robinson där Ida kammade hem segern och det var hon väl värd.
Nu vet ju jag exakt hur bra Falukorven från Mange's Chark smakar men jag tyckte ändå att jag behövde en liten smakbit och den kräver bara lite Senap och Ketchup egentligen, enkelt och okomplicerat.
Sista chansen att handla från Mange's Chark denna onsdag så då passade jag på att köpa en ring Falukorv, en Lulles Dackekorv och så 20 Prinskorvar som ska med upp till Stockholm på Julafton.
På väg till Stora Torget så gick jag igenom Kungsgatan. Började vid Skolgatan och avslutade sen vid Kyrkogatan.
Det blev frukost strax innan 7 och sen så laddade jag tvättmaskinerna innan jag drog iväg till Stora Torget för att inhandla lite godsaker hos Mange's Chark.
Lite småsmulor blev ju kvar sen gårdagen och som den avfallskvarn man är så ser man ju till att ingenting går till spillo. Tyvärr så åt vi upp all potatismos när vi gjorde tunnbrödsrullar så jag fick helt enkelt pussla ihop en lunch utan moset, någon form av fattigmansrulle alltså.