I mitt uppdrag att gå igenom gata för gata i Motala så vandrade jag denna torsdag på Borgmästaregatan. Jag utgick från T-korsningen Borgmästaregatan, Drottninggatan och så gick jag norröver tills gatan slutar med det lilla Borgmästaretorget.
Dom här sidorna är en form av dagbok där jag delar med mig om det mesta i och runtomkring mitt liv, min familj och vänner, resor, böcker jag läst, filmer jag sett, sport, whisky och öl jag druckit och så en hel del foton och en massa gnälliga åsikter om det mesta.
I mitt uppdrag att gå igenom gata för gata i Motala så vandrade jag denna torsdag på Borgmästaregatan. Jag utgick från T-korsningen Borgmästaregatan, Drottninggatan och så gick jag norröver tills gatan slutar med det lilla Borgmästaretorget.
På vägen till gymmet så stannade jag till ett ögonblick vid Stora Torget och njöt av alla dom ljus som ändå spred lite värme över den annars så kalla och snöfria platsen. Inte för att jag är så förtjust i snö men om man tänker visuellt så hade ju nedanstående bild varit snäppet finare med just snö.
Jag var riktigt trött den här onsdagen och det var som om denna fysiska tyngd inte gick ur kroppen på hela dagen. När jag gick upp på morgonen så velade jag något om att kanske ta mig till gymmet och köra ett pass och med facit i hand så skulle jag nog ha gjort det för då är jag säker på att jag åtminstone bytt ut den negativa tröttheten mot en mer positiv sådan.
Piggnade på mig något på eftermiddagen ändå och när Marie serverade en middag bestående av kålpudding, kokt potatis, gräddsås och rårörda lingon så skingrades det mesta av tröttheten ändå.
Var nere en sväng på Hemköp och handlade några hamburgare som skulle stekas till middag senare och tog en liten omväg när jag skulle hem. Det blev Medevivägen från norr till söder. Jag håller på med att beta av gator och vägar här i stan med kameran, ett rätt roligt tidsfördriv när man ändå är ute och promenerar.
Jag är ju någon form av slaskhink här hemma som ser till att vi inte slänger en massa mat och att frysen rensas till och från. Den här dagen så blev det lite stekt potatis till lunch eftersom jag hittade några kokta potäter som legat en och annan dag och som jag tyckte var onödigt att slänga. En mix av margarin och olivolja i pannan och så lite salt och pommeskrydda på anrättningen så blev detta riktigt jädrans gott.
Måndag igen och just nu så känns det som om det inte bara är helgerna som flyger iväg i en okontrollerbar hastighet, veckodagarna går lika fort och den där Julhelgen som för med sig så mycket stress närmar sig fortare än vad som känns bekvämt.
Hur mycket vi än planerar i tid så är vi vid denna tid varje år sent ute och även barnbarnen är dom enda som detta år kommer att få julklappar så måste ju dessa i alla fall handlas.
Julen tog inte någon plats i mitt huvud denna morgon. Jag började denna måndag och vecka 50 med ett pass på gymmet och efter det så blev det ett litet besök på Coop på vägen hem. Brunchen bestod av en riktigt god chillikorv som jag fått av svärmor och så blev det stekt potatis till den.
Marie kom hem lite senare och då var det ingen av oss som orkade engagera oss av mer matlagning än grillad korv med bröd men det räckte bra det och så gick vi samtidigt igenom några avsnitt av Robinson.