https://lellesonsfilm.blogspot.com/2018/01/alla-helgons-blodiga-natt-6-1995.html
Dom här sidorna är en form av dagbok där jag delar med mig om det mesta i och runtomkring mitt liv, min familj och vänner, resor, böcker jag läst, filmer jag sett, sport, whisky och öl jag druckit och så en hel del foton och en massa gnälliga åsikter om det mesta.
Pepparbiff, Pommes och Bea har ju varit våran stadiga fredagsmiddag det senaste året. Fredagen som varit skiljde sig ju inte från denna rutin men den här söndagen så blev det också Pepparbiff vilket inte hör till vanligheterna misann. Gjorde ju definitivt ingenting, det var precis lika najs som om det skulle ha varit fredag.
Vi kollade på Allt för Sverige till maten sen så började vi titta på den första säsongen av Monster som handlar om seriemördaren Jeffrey Dahmer. Obehagligt så det räcker och blir över men intressant.
Det hade börjat regna ordentligt på eftermiddagen och när vi gick och lade oss denna kväll så hade så gott som all snö försvunnit.
Efter en enastående frukost på Stadshotellet och när vi vinkat av våra gäster från Stockholm så satte jag mig i fåtöljen och tittade på dom sista tävlingarna i längdskidspåren i Bruksvallarna samtidigt som Marie åkte och hämtade smågrabbarna som sen fick härja runt hemma hos oss under eftermiddagen.
I samma veva som Ebba Andersson vann överlägset så kördes det biltävlingar på vardagsrumsbordet.
Mimmi och Erik som bott på Stadshotellet denna helg bjöd oss på frukost nu innan dom skulle packa ihop och bege sig tillbaka till Stockholm. Det var riktigt gott och hotellet erbjöd allt som jag personligen tycker att en sådan frukost ska innehålla.
Fortfarande snö och fortfarande minusgrader denna morgon men enligt väderexperterna så skulle ju denna söndag bara bli mildare och mildare ju längre dagen gick.
07:25
07:55
Middagen hämtade vi runt hörnet på Yam Yam och efter dom enorma portionerna som man får så låg vi sen alla fyra i soffan och fåtöljerna resten av kvällen innan Marie skjutsade hem dottern och hennes sambo till hotellet igen. Det är lite tråkigt att vi nu sen vi flyttade inte har plats längre att inhysa våra gäster om vi nu inte i framtiden införskaffar luftmadrasser eller tältsängar.
Efter att ha varit på en riktigt rörig Julmarknad på Kornettgården så var det riktigt skönt och behagligt att komma till Ladugård 206 där vi i lugn och ro kunde strosa omkring, smaka på diverse delikatesser, prata med den kunniga personalen och få i oss lite kaffe på nyrostade bönor.
Efter frukost så åkte vi in till Stadshotellet och hämtade våra gäster för att sen ta oss ut till Kornettgården och den julmarknad som hölls där. Det är ju ett fascinerande ställe när man än är där men denna gång så blev besöket kort. Det var otroligt mycket folk och eftersom det är trångt där inne i vanliga fall utan en massa folk så var det nästan en klaustrofobisk känsla nu. Det var bara rörigt.
Näe, det var ingen trevlig julmarknad.
Vid 16:30 så dök dotter med sambo upp, då hade dom checkat in på Best Western Motala Stadshotell och sen följt GPS:en hit till vår, för dom nya adress.
Det blev en rolig och trevlig kväll med god mat, ett par matcher Yatzy och så en del prat om namn eftersom dottern min väntar tillökning i juni vilket då innebär att jag kommer att bli morfar. Jag har ju varit plastmorfar till fyra grabbar under ett antal år men nu kommer det ju att bli på riktigt.
Det var ett strålande fint väder denna eftermiddag då jag gick för att möta upp Marie efter jobbet men det var bitande kallt och jag ångrade snabbt att jag lämnade både mössa och vantar hemma.