Dom här sidorna är en form av dagbok där jag delar med mig om det mesta i och runtomkring mitt liv, min familj och vänner, resor, böcker jag läst, filmer jag sett, sport, whisky och öl jag druckit och så en hel del foton och en massa gnälliga åsikter om det mesta.
tisdag 12 november 2024
MåBra i Motala den 11 november 2024 - 09:00
Så blev det då dags att börja den fysiska biten av rehabträningen på gymet i MåBra:s lokaler.
Det var riktigt skönt att komma igång även om det kändes ordentligt i högerbenet när jag vandrade hemåt efteråt. Räknar med en sjyst träningsvärk senare.
Tanken är att jag ska köra måndagar och fredagar framöver nu och hur länge det blir, det får vi se helt enkelt.
måndag 11 november 2024
Motala den 10 november 2024 - Mera svin
Vi hade ju grillat vildsvin igår vilket var riktigt gott och vi fick då med oss en sjyst bit hem som Marie denna dag gjorde söndagsstek av.
Om det var gott med grillat vildsvin så var den här steken helt enastående, det var bland det godaste på länge jag ätit.
AIK - Halmstad på Jordgubbsarenan - Säsongsavslutning
Sista matcherna av Allsvenskan 2024 och det var ett antal lag som hade en hel del att spela för. Ett av dom var ju Gnaget som spelade för en Europa plats nästa säsong.
AIK släppte lös allt dom hade och krossade Halmstad med 5-1 och då spelade det ingen roll att Djurgården slog Norrköping. Gnaget blev trea i årets Allsvenskan och får därmed möjlighet att tillsammans med Malmö och Bajen spela internationellt till våren.
Motala den 9 november 2024 - Vildsvin på grillen, tärningar på bordet
Eklund hade fått ett antal kilo vildsvinskött av en jagande kompis så då bestämde vi helt enkelt att köra en höstgrillning denna lördag. Riktigt gott kött som vi intog med pommes och bea.
lördag 9 november 2024
Bilhallen i Mjölby den 8 november 2024 - Däckskifte
Så blev det då dags att skifta från sommar till vinterdäck. Just nu så är det ju fortfarande milt ute men man vet ju aldrig. Vädret kan ändras på några timmar, det har man ju varit med om förut. Vi har just nu våra däck på Bilhallens Däckhotell i Mjölby men till våren så plockar vi nog hem dom och sköter bytet själva, det kostar en del pengar med detta upplägg.

























