onsdag 5 juli 2023

Motala den 4 juli 2023 - 15:16

 

Ett recept kastades på mig på Facebook och det såg så gott ut att jag bara kände mig tvungen att testa det på min fru. 

Två bröstfiléer av kyckling bitades upp och kryddades med salt, svartpeppar och oregano för att sedan stekas i margarin och lite olja från en burk med soltorkade tomater.

Samtidigt som kycklingen fräste i pannan så blandade jag ihop en hackad gul lök, fyra pressade vitlöksklyftor, en burk avrunna soltorkade tomater och oregano i en skål samt tog fram en matlagningswhisky som denna dag blev en Fujikai 10yo Single Malt.






Kycklingen plockades upp ur pannan och lades åt sidan, bytte plats med röran som nu fick fräsa en stund. Grädde, hönsbuljong, riven parmesan och bladspenat åkte ner i pannan och fick gosa ihop några minuter innan kycklingen blandades i för att därefter puttra en stund.








Serverade kycklingrätten med pasta som denna gång blev varianten Gnocchi.
Detta blev faktiskt riktigt gott.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar