söndag 11 juni 2023

Hammars Bryggeri i Sänna, Askersund den 10 juni 2023

 

Jag tänkte ta upp ämnet Gin & Tonic. Personligen så kan jag ingenting om att tillverka vare sig Gin eller Tonic men jag är förtjust i drinken och den hör ju verkligen sommaren till.

Den här dagen så besökte vi Hammars Bryggeri i Sänna, strax söder om Askersund och det här lilla bryggeriet är faktiskt bland dom bästa i världen på att tillverka just Tonic.

Jag fick en pratstund med Stefan som är platsansvarig på bryggeriet och som just kommit tillbaka från en mässa i England där deras nyaste skapelse Hammars Ocean Tonic Lime & Citrus Thyme blivit vald till världens bästa i sin genre.

Vi fick ett smakprov på plats och det var verkligen en fräsch och uppiggande upplevelse. Vi köpte inte bara den utan även deras Tonic Lemongrass & Mint och Tonic Fresh Apple & Quince.

Jag kan verkligen rekommendera detta bryggeri, det är värt ett besök om man bor i närheten eller om man nu skulle passera på väg 50. Jag var där i vintras och köpte deras whiskyfatlagrade Julmust som var den överlägset bästa musten jag druckit.







 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar