söndag 31 mars 2024

Motala den 7 februari 2024

 

Den här morgonen var olyckan verkligen framme. Det hade snöat hela natten så det var knappt så vi tog oss ut till bilen och knappt så vi fick ut den från garaget. När Marie var lämnad på jobbet och jag skulle ta min vanliga promenad hem så tänkte jag att det ju var enklast och bäst att gå på den enda gångväg som hittills var plogad. Tyvärr så var den gångvägen enbart plogad och inte sandad vilket innebar att det var glashalt. I den första nedförsbacken så gjorde jag en riktigt snygg piruett med dubbel skruv men misslyckades med landningen som då medförde att vi fick tillbringa resten av dagen på Motala Lasarett. Resultatet var ett avslitet muskelfäste i höger knä. 

Ungefär 1 minut efter den sista bilden nedanför så låg jag på backen och sprattlade som en skalbagge på rygg.


04:34



05:38




05:58



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar