Nu börjar det ljusna ordentligt ute och det ser nog ut som om det kan bli bra det här.
Dom här sidorna är en form av dagbok där jag delar med mig om det mesta i och runtomkring mitt liv, min familj och vänner, resor, böcker jag läst, filmer jag sett, sport, whisky och öl jag druckit och så en hel del foton och en massa gnälliga åsikter om det mesta.
Det snöade när jag gick upp, balkongen var fortfarande täckt av ett vitt lager så morgonkaffet fick tas på insidan även denna morgon. På nyheterna igår kväll så sa vädergubben att solen skulle skingra molnen mitt på dagen för att sen lysa ända fram till lördag eftermiddag. Vi får ju besök av dotter och svärson senare i eftermiddag och eftersom dom ska vara här i stan hela helgen så skulle det ju vara trevligt med fint väder i morgon utifall vi nu ska hitta på något.
Samtidigt som vi satt och åt middag så kollade vi på veckans sista avsnitt av Robinson och då började det så smått strula, det började buffra och vi fick gå tillbaka flera gånger innan vi till slut lyckades att ta oss igenom hela avsnittet men strax efter så slocknade hela nätverket.
Efter en stund så hittade vi information om att Telenor hade problem men att dom jobbade på att lösa detta. Vi fick tillbaka allting vid 21:30 och då hade vi varit utan uppkoppling i över 4 timmar och man fascineras ju över hur jävla beroende man är av ett fungerande nätverk och hur upprörd man blir när det inte fungerar som det ska, det är faktiskt lite skrämmande.
Man frågar sig om vad som är bäst: Uppkopplad eller avkopplad?
Vi gick denna torsdag runt hörnet och hämtade mat från Yam Yam och förmin del så blev det Stekta Nudlar med Kyckling vilket smakade riktigt bra. Stor portion var det och jag hade definitivt inte behövt äta upp allting utan hade kunna spara som lunch till fredag men jag kunde inte stoppa utan fick i mig rubbet.
Den första snön som nu kommit innebär ju att jag för första gången måste ge mig ut i ett ganska halt väglag med ett högerben som ännu inte fungerar så bra. Tidigare i morse så tog jag en promenad till gymmet och det var ganska nervöst och jag höll koll på varje steg jag tog. Jag tog det lugnt och försiktigt och kom både dit och hem utan problem.
07:30
Man kan säga mycket om dom som är ansvariga inom denna kommun men tajmingen vad det gäller julgranen på Stora Torget denna säsong tänker jag definitivt inte klaga på. Dom satte upp granen för två dagar sen och så alla kulor och lampor igår och så kom den första snön i natt.
Topp!
07:20
Det där snövädret som vi befarade skulle komma undernatten gjorde också det så när jag gick upp vid 04:30 så var det vitt utomhus. Säsongens första snö.
Eftersom vi inte har en skyddad balkong så fick jag inta mitt morgonkaffe inomhus vilket jag beklagar. Det är en form av rutin för mig att dricka min första mugg kaffe på balkongen varje morgon, jag får väl helt enkelt ha min stol inomhus på natten så att den är torr på morgonen och sen sätta på mig någonting på fötterna framöver helt enkelt.
04:35
Tittade på nyheterna strax innan vi gick och lade oss och då varnade dom för snöoväder både på öst och västkusten men här i mitten där vi bor så var det lite mera osäkert. Så vi får väl se när man vaknar upp i morgon, vitt eller grått?