onsdag 20 november 2024

Motala den 20 november 2024 - Korv onsdag

 

Onsdag och ojämn vecka vilket innebär att Mange's Chark står på torget med sin bil. Jag såg till att vara på plats vid 8 då han öppnar för att få det jag ville ha vilket denna dag blev en Falukorv, 1 förpackning Wienergrillare, 1 Lulles Dackekorv och så en bit Spickekorv. Idel ädel korvar alltså.

På torget så höll dom på med att ordna med lite julstämning, granen står nu på plats så nu är det bara själva stämningen som ska till i form av någonting som lyser. Jag går ju förbi där i morgon bitti på väg till gymmet så då visar det sig väl om dom fått i ordning på allt.








Motala den 20 november 2024 - 05:10

 

Den kallaste morgonen hittills den här hösten. Några minusgrader var det och jag var glad att det inte var någon som helst vind för då hade det nog varit tufft där på balkongen.




Bok: Francesca av Lina Bengtsdotter (2018)

 

https://lellesonsfilm.blogspot.com/2019/05/francesca-lina-bengtsdotter-2018.html



Sverige - Azerbajdzjan den 19 november 2024

 

Den sista landskampen för dom gulblåa det här året och för Sveriges del så betydde det egentligen inte mer än äran och att få en genomkörare eftersom dom redan hade vunnit sin grupp. Att dom inte hade något att spela för märktes dock inte, det var fullt ös redan från början och när den polska domaren blåste av matchen så hade Sverige vunnit med hela 6-0.

Det här unga landslaget tror jag verkligen på och dom verkar göra det själva också men landslagen i den här gruppen har ju inte varit dom bästa så det skulle vara intressant att se hur dom agerar inför riktigt tungt motstånd.



Motala den 19 november 2024 - 16:45

 



Motala den 19 november 2024 - 11:25

 



Motala den 19 november 2024 - 08:40

 

Tog en promenad upp till lasarettet eftersom jag hade ett inbokat möte där kl 09:00. Det var riktigt skönt ute, kallt och soligt men jag kände också att det nu nog är dags att plocka fram handskar och mössa för när jag kom in i värmen så kändes det i fingertoppar och öron.





Motala den 19 november 2024 - 08:15

 

När jag intog min första mugg med kaffe på balkongen vid 5-tiden så var det molnigt men vid 8-tiden så skingrades dessa gråa tussar och solen kom fram och värmde rätt bra trots att graderna var ungefär på 0:an.




Motala den 19 november 2024 - 05:05