Dom här sidorna är en form av dagbok där jag delar med mig om det mesta i och runtomkring mitt liv, min familj och vänner, resor, böcker jag läst, filmer jag sett, sport, whisky och öl jag druckit och så en hel del foton och en massa gnälliga åsikter om det mesta.
tisdag 19 november 2024
Motala den 18 november 2024 - 07:08
Tog denna bild på vägen till gymmet. Dom öppnar ju 07:30 och jag försöker hänga på låset då, det är skönt att träna direkt på morgonen för att sn komma hem, duscha och äta frukost.
måndag 18 november 2024
Varamon i Motala den 17 november 2024 - 14:00
Vi tog en tur ner till Varamon med smågrabbarna men det blev ett ganska kort besök, det blåste rejält och det gick knappt att prata med varandra. Vi såg två killar som var ute med vindsurfingbrädor men dom låg mestadels i vattnet, deras tid på brädorna var väldigt kort.
Motala den 17 november 2024 - 09:35
Vädret den här dagen var bra mycket finare än igår men vinden tog i rätt bra fortfarande, så pass att mitt vanliga balkonghäng på morgonen uteblev.
söndag 17 november 2024
Sverige - Slovakien den 16 november 2024 - (2-1)
2-1 känns väl kanske inte som en klar seger men spelmässigt så var Sverige helt överlägsna och kunde ha gjort 4-5 mål till om dom bara hade haft skärpan. Tyvärr så slarvar våran backlinje lika mycket som vi är vassa framåt och där har dom gulblå någonting att jobba med.
Imponerande att se våra anfallare med Alexander Isak, Viktor Gyökeres och Dejan Kulusevski och så mittfältaren Yasin Ayari som allihopa verkligen håller världsklass.
Det är också bra att veta och en trygghet i att vi har ett gäng riktigt bra spelare på bänken också.
Motala den 16 november 2024 - 15:45
Väl hemma efter utflykten till Norrköping så stekte vi upp några hamburgare till middag och medan vi glufsade i oss dom så kollade jag på Vinterstudion som ju hade gått tidigare och som jag då inte kunnat se live. Skönt och roligt att skidsäsongen nu börjat igen.
Kungsängshallen i Norrköping den 16 november 2024
Vi hittade till idrottshallen på första försöket och det var ett sprillans nybyggt stället där vi hade riktigt bra platser på läktaren ovanför planen. Solfjädersstaden vann den första matchen mot Norrköping med 7-2 sen så blev det förlust mot Berg med 3-7 för att dom sen skulle skärpa till sig ordentligt i den sista matchen mot Rimforsa som dom slog med hela 11-3.
En bra innebandydag i Norrköping var det. När vi åkte hem så hade solen kommit fram men vinden hade minsann inte lugnat ner sig.
Motala den 16 november 2024 - 08:26
När vi kom ut till bilen för att åka iväg till Norrköping så var det närmare storm än någonting annat plus att det även regnade. Som tur var så var det inte kallt på något sätt, det var ljumma vindar även om dom var starka.






















