Dom här sidorna är en form av dagbok där jag delar med mig om det mesta i och runtomkring mitt liv, min familj och vänner, resor, böcker jag läst, filmer jag sett, sport, whisky och öl jag druckit och så en hel del foton och en massa gnälliga åsikter om det mesta.
söndag 17 november 2024
Mark blir Julvärd igen för första gången
När jag fick veta att Mark Levengood ska bli årets julvärd i SVT så tänkte jag direkt att han ju redan har varit det en gång. Tydligen så var jag inte den enda som tänkte så för så gott som alla är säkra på att Mark suttit där i TV på Julafton förut.
Men det har han då aldrig gjort och det visar väl att alla tycker att han borde ha gjort det. Nu blir det ju dags i alla fall.
Motala den 15 november 2024
Den här morgonen blev första gången då jag själv gick igenom det träningsprogram som jag framöver ska köra fredagar och måndagar. Det tog 40 minuter och det var på skakiga ben som jag haltade hemåt efter den omgången men med en väldigt behaglig känsla i både sinnet och musklerna.
Det blev en lugn och stillsam fredag som avslutades med På Spåret. Vi ska upp tidigt i morgon bitti då det är innebandytrnering i Norrköping för Tristan och Solfjäderstadens IBK.
Vi ska vara på plats i Kungsängshallen senast 10:00 så det blir att dra hemifrån vid typ 08:30.
fredag 15 november 2024
Motala den 14 november 2024
Det var en lugn och stillsam torsdag (dom flesta dagarna i mitt liv är ju i och för sig ganska lugna och stillsamma) där jag ägnade mycken tid till att läsa. Efter middagen så mötte jag upp Joel på Restaurang Lyckan där vi satt en stund och avverkade några öl och en del av dom problem som världen och vi brottas med för tillfället.
torsdag 14 november 2024
13 november 2024 - Nyheter
När man sätter sig framför TV:n, öppnar en tidning eller kollar in vad som hänt på nätet så räknar man aldrig längre med att få höra någon glad eller positiv nyhet, det skulle vara en och annan gång då om det visar sig att det ska vara några soliga dagar eller några positiva sportresultat men annars...Näe, ingenting.
Ryssarna fortsätter med sitt krig mot och inne i Ukraina, i Mellanöstern så slåss Israel, Hamaz och Hizbollah i någon form av okontrollerat barslagsmål där det flyger bomber och kulor lite överallt och där givetvis dom som är helt oskyldiga drabbas, Trump är nu president och dom som han nu väljer att ha omkring sig i sin innersta krets verkar vara ett gäng som hämtat ur tidningen MAD, här hemma så skjuts och sprängs det som aldrig förr och man bryr sig inte längre när det så gott som varje dygn kommer nyheter om en eller flera som dött, matpriserna är fortfarande på monsternivå, hundratals djurarter dör ut i världen varje dygn och det förekommer naturkatastrofer i varje världsdel. Är det inte torka och svält så är det översvämningar eller stormar och dessutom så har det väl aldrig suttit så många galningar som statsöverhuvuden som nu. Erdogan, Putin, Trump, Orbán, Kim Jong-Un, Milei, Xi Jinping, Ali Khamenei och Lukashenko är ju bara några, det finns många fler därute i världen.
Vad gör alla män och kvinnor som ändå verkar ha huvudet på skaft då, dom som sitter vid maktens spakar? Dom gör faktiskt ingenting, dom pratar bara. Dom har konferens vid stora bord, konferenser som har fina namn som ska få oss vanliga människor att tro att det är något viktigt och avgörande för vår framtid som avhandlas.
Så fort det ska till en ändring i vårt land så ska det tillsättas en utredning och det spelar ingen roll om det är någonting akut som måste fixas nu. Vården, polisen, våra skolor och äldreomsorgen kryper på knäna, det behöver göras något åt miljön, dom kriminella och pensionen nu men då ska det tillsättas en utredning och då ska nya möten vid stora bord äga rum under något eller några år först.
Vänta förresten...Dom politiker som sitter i riksdagen fick lönerförhöjning häromdagen, det ordnades faktiskt på ett ögonblick utan någon utredning. Ja men då går det ju att ordna då, bara man vill.
Motala den 13 november 2024
Den här dagen kom reaktionen efter gympasset i måndags. Högerbenet gick knappt att böja på och det var inte lätt att ta sig fram men jag tog ändå en liten tur ner till Hemköp. Efter denna lilla utflykt så var det dock vila som gällde.
onsdag 13 november 2024
Motala den 12 november 2024
Det fina klara vädret som var tidigt på morgonen höll i sig på förmiddagen så då passade jag på med både en promenad och att sitta en stund och njuta av solen på balkongen.
Vid 14-tiden så kom det dock in ett gäng moln från Vättern och då försvann solen, regn slapp vi i alla fall.
Vi hade dom minsta barnbarnen hemma på middag och eftersom dom fick bestämma mat så blev det givetvis köttbullar och makaroner vilket jag personligen inte hade någonting emot..Älskar ju sådan mat.
Motala den 12 november 2024 - 05:15
Det var kallt och stjärnklart den här morgonen och riktigt uppfriskande skönt att inta sin kaffe därute på balkongen. Det är inte så ofta vinden håller sig lugn men den här tisdagen så kunde man knappt skönja en pust. Såg ett stjärnfall och även om jag inte är skrockfull på något sätt så slängde jag iväg en önskning, man vet ju aldrig.












































