https://lellesonsfilm.blogspot.com/2018/01/alla-helgons-blodiga-natt-3-1982.html
Dom här sidorna är en form av dagbok där jag delar med mig om det mesta i och runtomkring mitt liv, min familj och vänner, resor, böcker jag läst, filmer jag sett, sport, whisky och öl jag druckit och så en hel del foton och en massa gnälliga åsikter om det mesta.
Whiskyn i köket har från och med denna onsdag bytts ut till Silkie Irish Blended Whiskey som ju fått namnet efter en gammal brittisk legend om sälar som kan förvandla sig till vackra kvinnor och ta sig upp på land där dom sen förför unga lättlurade män. Vissa av dessa väsen kan vara onda och lura med sig männen ned i havet medan andra faktiskt kan inleda ett förhållande på land och till och med få barn med mannen ifråga men man måste se upp för detta väsen längtar alltid tillbaka till sin plats i havet och kan när som helst förvandla sig till en säl igen och försvinna till havs.
Whiskyn då? Jo, detta är en mycket trevlig irländare, mjuk och behaglig med en liten rökig ton, salt och så med en något syrlig avslutning.
Passade alldeles utmärkt denna dag då det blev wienergrillare & pasta.
Strax efter 8 denna morgon så tog jag en promenad bort till Torget för att inhandla lite korv i olika varianter från Mange's Chark. Det här var första gången på nästan tre månader som jag kom iväg på detta onsdagsuppdrag och det gick bra. Det tog ungefär 1 timma att gå härifrån och tillbaka så när jag kommer till den dagen då båda mina ben fungerar ordentligt så ska det nog gå på halva tiden.
Det var verkligen stormvarning när jag satte mig med morgonens första mugg med kaffe på balkongen denna onsdag men det var stjärnklart och en riktigt mysig stämning därute och kaffe smakar ju faktiskt än bättre när man är utomhus och det är lite ruggigt väder.
Var ute och promenerade någon timma i blåsten och det börjar kännas riktigt bra nu även om det ännu går rätt långsamt och jag fortfarande är i behov av en krycka.
Satt på balkongen och fascinerades av ett flygande skådespel regisserat av två grupper med kajor som gjorde fantastiska formationer på himlen. Tyvärr så var jag lite sen med kameran så jag fick bara med några sekunder innan dom försvann bakom husgaveln.
Jag satt mellan 05:15 och 07:45 på balkongen denna morgon och därute i den ruggiga blåsten så blev det både kaffe, mackor och så ljudboken Sömngångaren som jag just nu har i lurarna och som börjar bli riktigt spännande.
Har ju den senaste tiden sett en reklamfilm där ett yngre par sitter i en soffa framför TV:n och där killen äter kex eller chex eller kips som han då säger. En blandning av kex och chips, ett samarbete mellan Göteborgskex och OLW.
Lättlurad som jag är när det är något gott jag ser så köpte jag givetvis en förpackning så fort jag såg en i butiken och nu har jag till min stora besvikelse också provat denna nya variant som i reklamen framstår som en enastående innovativ smakupplevelse.
Dom smakar som vilka vanliga salta kex som helst och någon chips-känsla kunde jag inte förnimma i alla fall.
Det är ju inget fel på smaken om man gillar salta kex men om man är ute efter någonting nyskapande så hittar man det inte i denna förpackning.