tisdag 14 mars 2023

Svenska Cupen

 

Jag erkänner gärna att jag personligen inte är så intresserad av Svenska Cupen men är det så att Gnaget går långt så håller ju även jag koll på vad som händer och igår så var det ju kvartsfinal och dessutom mot Bajen och då blir det ju också en extra spänning i matchen. Nu gick det ju tyvärr inte så bra för mitt lag men så är det och nu kan dom ju istället koncentrera sig på den kommande starten i Allsvenskan som ju faktiskt inte är långt borta.

Även om företrädare för svensk fotboll säger att Svenska Cupen är den näst förnämsta fotbollsturneringen i Sverige så är jag säker på att den betyder bra mycket mer för mindre klubbar utanför Allsvenskan än för dom större föreningarna som jag tror mer tar dessa matcher för att helt enkelt hålla lagdelarna igång men när det kommer ett derby som igår så hettar det givetvis till.

Givetvis så är ju Europaspel intressant men jag tycker ändå att matcherna innan kvartsfinalerna är rätt ointressanta och tar sig inte laget dit så är dom ändå inte värda att spela utanför våra gränser.

Att det är den näst förnämsta turneringen är väl förresten inte så svårt att förstå, vad finns det annars här i Sverige?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar