https://lellesonsfilm.blogspot.com/2019/12/american-horror-story-murder-house.html
Dom här sidorna är en form av dagbok där jag delar med mig om det mesta i och runtomkring mitt liv, min familj och vänner, resor, böcker jag läst, filmer jag sett, sport, whisky och öl jag druckit och så en hel del foton och en massa gnälliga åsikter om det mesta.
Det var en riktigt kall morgon. Maries lediga tid var nu över, jobbet kallade så det var bara för mig att gå upp vid 04:30 och se till att hon väcktes, fick i sig en mugg kaffe samt frukost, lunch och en termos med sig i ryggan sen så tog jag en promenad till gymmet och körde ett pass vid 07:30.
På vägen tillbaka så avlade jag ett besök på Ubbes Bageri där jag inhandlade två semlor som skulle avnjutas senare under dagen.
Mari slutade lite tidigare, hämtade upp mig vid 13:30 sen så drog vi till Mjölby där hon hade tid hos en ortoped som hade specialdesignat ett par sulor som hon skulle ha på jobbet och som ska vara bra för fötter, ben och rygg.
Vi passade på att handla på Lidl i Mjölby, det blev några små detaljer till den köttfärssås som Marie skulle slänga ihop till middag.
Efter middag så blev det säsongspremiär för semlor och sen så kollade vi klart på serien Tatueraren i Auschwitz som verkligen grep tag i en, man kändes helt utpumpad efter denna grymma och riktigt bra serie som bygger på verkliga händelser.
Den första timman på det nya året hade precis gått när jag lade mig till ro i soffan i vardagsrummet. Dom minsta barnbarnen hade snott min sida av sängen i sovrummet så nu kollade jag in Julgranen någon minut innan jag slocknade.
Vid 16-tiden så gjorde vi sällskap med mängder av andra Motala-bor och gick den årliga ljusvandringen från Församlingshemmet utmed Vätternpromenaden bort till Hamnen och därefter upp till kyrkan där det blev kaffe, glögg, saft och pepparkakor i ett väder som under tiden förvandlats från kallt och vindstilla till vad man mer skulle kunna beteckna som snöstorm.
Jag tycker att den här dagen ska delas in i två delar. Det är den 31 december fram till 18:00 då den förvandlas till Nyårsafton.
Ordet afton betyder ju faktiskt kvällning, skymning etc etc och borde då alltså inte förknippas med ljusan dag. Det här borde ju givetvis även gälla för Jul, Påsk och Midsommarafton.
Jag blev otroligt förvånad när jag slog upp ögonen denna morgon, tittade på mobilen och såg att klockan var 08:00. Det är sällan jag ligger kvar i sängen efter 6 på mornarna så det här var verkligen ovanligt. Kanske är det så att jag behövde dom där extra timmarna för att orka med att vara uppe till efter 12-slaget.
Efter träning, dusch och en mugg med kaffe så blev det en brunch bestående av lite rester som jag plockade ihop i kylen. Efter denna förmiddag så drog vi iväg till Bolaget för att fylla på vårt förråd med lite dricka, tyvärr så var vi ju inte dom enda som var ute i elfte timman så det var fullt på parkeringen och lika fullt inne i lokalen. På hyllorna var det dock inte lika fullt, speciellt när det gällde bubbel.
Vi fick tag i det vi behövde i alla fall och vi kommer ju faktiskt bara att vara fyra vuxna på Nyårsafton.
Marie slängde ihop en korv stroganoff till middag sen så kollade vi klart på serien Whiskey on The Rocks.