Sista frukosten på hemmaplan tills vi kommer hem igen om 14 dagar.
Dom här sidorna är en form av dagbok där jag delar med mig om det mesta i och runtomkring mitt liv, min familj och vänner, resor, böcker jag läst, filmer jag sett, sport, whisky och öl jag druckit och så en hel del foton och en massa gnälliga åsikter om det mesta.
Det var en riktig tung och fuktig dimma som låg över hela området när jag gick upp tidigare i morse vid 5-tiden och den släppte inte sitt tag förrän två timmar senare. Det var ganska kallt också, gradantalet låg bara strax under 10:an.
Men nu är det fint ute och det blir nog en behaglig tur upp till Arlanda senare.
Nu när jag äntligen fått upp några flaskor från källaren så passade jag på att hälla upp en Highland Park Wings of The Eagle 16yo Single Malt och den satt minsann gott den.
Jag är nu så gott som färdigpackad, det är bara necessären, laddaren och laptopen som åker ner i resväskan i morgon bitti innan vi åker upp mot Stockholm. Marie har sagt att denna gång ska hon verkligen inte ta med för mycket prylar. Vi får se hur det blir med det för det har hon sagt varje gång i ett antal år nu. Just nu ser hennes resväska färdig ut men jag vet att den kommer att ändra utseende ett par gånger innan vi går och lägger oss ikväll.
Efter flytten så har jag nu i alla fall fått upp några flaskor i whiskysamlingen, nu är det bara typ 90 buteljer kvar i källaren som ska baxas upp. Detta får dock vänta tills vi kommer tillbaka från resan.
Ännu en strålande dag, det har ju blivit många sådana den här månaden. September 2024 måste ju bli en av dom absolut bästa vädermässigt någonsin eller är det bara vad jag tycker?
Det blev en mugg kaffe på balkongen i skenet av den fantastiska fullmåne som härskar över himlavalvet just nu under mörkrets timmar. Ja jag vet att det inte är månen som lyser utan att den reflekterar solljus men man brukar ju ändå säga att den gör det.